Skip to content

Här hittar du info om vart du vänder dig med praktiska problem.

Så här funkar det i vår förening!
Viktig läsning med allt du behöver veta om Erstagatan 28.

Hyror, månadsavgifter Fastum, kundsupport 018-56 32 40.

Fastighetsfrågor,  BK fastighetsservice, 08-556 966 30.

Lunch telefonsvarare. Det är aldrig fel att ringa felanmälan om ett fel men det  är inte alltid de ska göra jobbet.

Typ av problem som BK Fastigheter sköter: Trasig lampa i trapphus, vind, källare eller gård, fel i allmänna utrymmen eller om det är för kallt i lägenheten. Dessa arbeten ingår i det avtal vi har. Får du problem med avloppet så är det också till BK du ska vända dig. Föreningen tar kostnaden för arbetet, medan materialkostnader betalas av den boende själv.

Vid akuta problem under kvällar och helger dygnet runt 08-714 82 10. OBS! Detta är dyrt för föreningen (minpris 2.500:) så ring bara för sådant som inte kan vänta.

Tvättstuga Felanmälan görs till Jörn 070 0229594 som efter bedömning gör felanmälan till SöderKyl AB (08-556 96 200).

 Om det blir fel i hissen dagtid S:t Eriks hiss 08-19 42 00 – övrig tid journummer 08-657 77 17.

Kabel-TV, gamla bredbandet Com Hem 0771-55 00 00.

Bredband Ownit 08-525 073 00.

Om du behöver komma in i ett låst utrymmen. Någon i styrelsen, fastigheten dit du inte har nyckel t ex soprum, städskrubb,  mm.

Om du blir väldigt störd av en granne 1:a hand tala själv med grannen,  2:hand kontakta någon i styrelsen om det är på dagen, är det på natten ring polisen.

Vill du beställa en nyckel till port, vind, tvättstuga, källare: Anita Ekman-Johansson 28A   08-640 92 50.